kirschner-ED

How Teaching Happens

Building on their bestselling book How Learning Happens, Paul A. Kirschner and Carl Hendrick (with illustrator Oliver Caviglioli) are joined by Jim Heal to explore how teaching happens. The book seeks to closely examine what makes for effective teaching in the classroom and how research on expert teaching can be used in practice.
Introducing 30 seminal works from the field of education psychology research, the learning sciences, and teaching effectiveness studies, each chapter takes an important work and illustrates clearly and concisely what the research means and how it can be used in daily practice.

Routledge: https://tinyurl.com/bdfmxtts

Amazon (UK): https://tinyurl.com/4exr5pvp

Amazon (US): https://tinyurl.com/yckmjx36

Op de Schouders van Reuzen

In dit boek stellen we enkele van die reuzen aan je voor. Vaak zijn het pioniers, onderwijsonderzoekers die als eerste licht lieten schijnen op zaken die we voorheen nog niet begrepen of waar we nog geen bewijs voor hadden.

Didactief: www.opdeschoudersvanreuzen.nl

Ten Brinke: https://tenbrinkuitgevers.nl/op-de-schouders-van-reuzen

Wijze Lessen: Digitale Didactiek
Het boek Wijze Lessen. Digitale Didactiek (een vervolg op het onderwijsboek van het jaar in
2019 Wijze lessen. Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek) beschrijft op een
wetenschappelijk onderbouwde manier hoe educatieve technologie zijn plaats heeft in het
onderwijs. De implementatie van daarvan hoort niet alleen duurzaam maar ook ambitieus te
zijn. Het boek bestaat uit drie delen:
 De digitale (r)evolutie in het onderwijs
 Inzichten uit de wetenschap
 Twaalf bouwstenen voor effectieve digitale didactiek
TenBrink: https://tinyurl.com/3nyh392c
Amazon (NL): https://tinyurl.com/y434k89u
Bol.com: https://tinyurl.com/yc328273

De Kunst en Kunde van het Lesgeven
Voortbouwend op hun bestseller How Learning Happens, onderzoeken Paul A. Kirschner en
Carl Hendrick vergezeld door Jim Heal hoe lesgeven gebeurt. Het boek probeert nauwkeurig
te onderzoeken wat effectief onderwijs in de klas is en hoe onderzoek naar deskundig
onderwijs in de praktijk kan worden gebruikt.
Met de introductie van 30 baanbrekende werken op het gebied van onderzoek naar
onderwijspsychologie, de onderwijswetenschappen en studies naar onderwijseffectiviteit,
illustreert elk hoofdstuk een belangrijk werk en illustreert het duidelijk en beknopt wat het
onderzoek betekent en hoe het in de dagelijkse praktijk kan worden gebruikt.
Vertaald door Jos Tishauser
Phronese: https://tinyurl.com/3dbu2r4b
Bol.com: https://tinyurl.com/3x5vd2w6
Bruna: https://tinyurl.com/3mz7f8mf

 

 De leraar: Vakmanschap in onderwijs
In De leraar: vakmanschap in onderwijs vind je een rijke verzameling van belangrijke,
wetenschappelijke inzichten die in de dagelijkse onderwijspraktijk het verschil kunnen maken
voor de leerling én de leraar, op alle schoolniveaus.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere: effectieve feedback, hoge
verwachtingen, de kracht van een goede relatie en hoe je die opbouwt; het belang van
kennis en de organisatie daarvan; het effectief en efficiënt inzetten van educatieve
technologie; beter benutten van het leerpotentieel; de positieve impact van goede toetsing en
nog veel meer.
Uitgeverij Pica: https://tinyurl.com/3um3m6c2
Bol.com: https://tinyurl.com/y9ffx5k4
Amazon (NL): https://tinyurl.com/5x537yu6

 

Developing Curriculum for Deep Thinking
Over the years, the role of knowledge in the curriculum has shifted between being highly
visible to virtually invisible. Insights from cognitive and educational psychology, sociology,
and curriculum studies are used to underpin the current knowledge revival that is widely
being observed in education. A knowledge-rich curriculum is proposed by the authors as not
only the soundest way forward to both effectively acquire knowledge and complex cognitive
skills in school, but also as a crucial lever to achieve equitable opportunities for all students.
Springer: https://tinyurl.com/3f5nsw9u
Amazon (NL): https://tinyurl.com/37db7bnh
Bol.nl: https://tinyurl.com/bdfccwwk

 

How Learning Happens

How Learning Happens introduces 28 giants of educational research and their findings on how we learn and what we need to learn effectively, efficiently, and enjoyably. Many of these works have inspired researchers and teachers all around the world and have left a mark on how we teach today.

Routledge: https://tinyurl.com/4k4auvq1

Amazon (NL): https://tinyurl.com/nioto595

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wijze lessen : 12 bouwstenen voor effectieve didactiek

Hoe maak je effectieve lessen? Dat is de kernvraag van het boek Wijze lessen: 12 bouwstenen voor effectieve didactiek. Dit boek wil een kruispunt zijn tussen gedegen wetenschappelijk onderzoek en de klaspraktijk in Nederland en België.

De auteurs geven uitleg bij twaalf instructieprincipes vanuit wetenschappelijk onderzoek en geven voorbeelden hoe deze principes toe te passen in de klas.

Ten Brinke: https://tenbrinkuitgevers.nl/wijze-lessen

Bol: https://tinyurl.com/17tjfr8c

Jongens Zijn Slimmer dan Meisjes

Wanneer het over onderwijs gaat, doen de gekste mythes de ronde. Het probleem daarbij is dat mensen die mythes voor waar aannemen en ze in het onderwijs toepassen. Met alle nare gevolgen van dien …

Lannoo (Uitgever): https://www.lannoo.be/nl/jongens-zijn-slimmer-dan-meisjes-xl

Bol: https://tinyurl.com/10ot1xz2

Amazon (NL): https://tinyurl.com/ei9a5q89

Urban Myths About Learning and Education

Many things people commonly believe to be true about education are not supported by scientific evidence. Urban Myths about Learning and Education examines commonly held incorrect beliefs and then provides the truth of what research has shown.

Elsevier: https://www.elsevier.com/books/urban-myths-about-learning-and-education/de-bruyckere/978-0-12-801537-7

Amazon (NL): https://tinyurl.com/2pry6mcl

Bol: https://tinyurl.com/2fmegmqq

Juffen zijn Toffer dan Meesters

Goede omgang met kennis, bronnen en factchecking is belangrijker dan ooit, zeker in opvoeding en onderwijs. In de veelheid aan informatie en meningen die leraren en leerlingen, maar ook ouders, wetenschappers, pedagogen, beleidsmedewerkers en politici dagelijks te verwerken krijgen, is het niet altijd duidelijk wat ze werkelijk voor waar mogen aannemen.

Lannoo: https://www.lannoo.be/nl/juffen-zijn-toffer-dan-meesters-0

Bol: https://tinyurl.com/1luimftd

Amazon (NL): https://tinyurl.com/2f8kb6dc

More Urban Myths About Learning and Education

More Urban Myths About Learning and Education: Challenging Eduquacks, Extraordinary Claims, and Alternative Facts examines common beliefs about education and learning that are not supported by scientific evidence before using research to reveal the truth about each topic.

Routledge: https://tinyurl.com/ywtuf4wh

Amazon (NL): https://tinyurl.com/stexgkqp

Bol: https://tinyurl.com/uidcjp34

Ten Steps to Complex Learning (3rd Edition)

Ten Steps to Complex Learning presents a path from an educational problem to a solution in a way that students, practitioners, and researchers can understand and easily use.

Routledge: https://tinyurl.com/2naxaw8o

Amazon (NL): https://tinyurl.com/139xr2qy

Bol: https://tinyurl.com/y6fnetsa

 

Evidence Informed Learning Design

Learning and Development (L&D) programmes are too often based on fads, the latest trends or learning designers’ personal preferences without critical evaluation. Evidence-Informed Learning Design allows learning professionals to move away from this type of approach by showing them how to assess and apply relevant scientific literature.

Kogan Page: https://www.koganpage.com/product/evidence-informed-learning-design-9781789661415

Amazon (NL): https://tinyurl.com/1apf8crl

Visualizing Argumentation

Computer Supported Argument Visualization is attracting attention across education, science, public policy and business. More than ever, we need sense-making tools to help negotiate understanding in the face of multi-stakeholder, ill-structured problems.

Springer: https://www.springer.com/gp/book/9781852336646

 

What We Know About CSCL

The world is so highly interconnected that we need to work with knowledgeable others from different fields (multiple agents) and take heed of their points of view (multiple representations). To do this, we make increasing use of computers and computer-mediated communication.

Springer: https://www.springer.com/gp/book/9781402077791