kirschner-ED

Certificeringstoetsen

Het invoeren van certificeringstoetsen zou bijdragen aan de professionalisering van het leraarschap, de transparantie vergroten en de kwaliteit van het onderwijs waarborgen.

Read More »

Stop wasting time: Front load your instructions!

The more time teachers use for introducing learning material and practicing with it (time on task), the more and better students learn. Unfortunately, teachers often lose significant amounts of valuable instructional time on classroom management issues.

Read More »

Beperkingen van Zelftoetsen bij het Leren

Zelftoetsen, wanneer geïmplementeerd door middel van ongestructureerde zelf-gegenereerde vragen, niet inherent gunstig zijn. Voor docenten en lerenden zijn de implicaties duidelijk: gestructureerd oefenmateriaal en begeleiding zijn van cruciaal belang om de voordelen van testen als leerstrategie te maximaliseren.

Read More »

The Limitations of Self-Testing in Learning

self-testing, when implemented through unstructured self-generated questions, is not inherently beneficial. For educators and learners, the implications are clear: structured practice materials and guidance are critical for maximising the benefits of testing as a learning strategy.

Read More »