
Leraren-in-Opleiding (LiO’s) mobiliseren als tutoren
Deans for Impact komt met een drietal beleidsoplossingen om het leren van leerlingen te versnellen en de pijplijnen van leraren te versterken

Update: Swedish professor apologizes for 20 years of educational ideology
The core of his piece in Dagens Nyheter: I apologize for what I have done to education over the past twenty years.

Wat doen plusklassen met het zelfbeeld van leerlingen?
Plusklassen hebben een positief effect hebben op het zelfbeeld van geselecteerde leerlingen.

De onderzoeksresultaten zijn wel eenduidig
Er is een overvloed aan empirisch onderzoek, waaronder ook goed gecontroleerde studies, waaruit het schadelijke effect van mobieltjes in de klas op leerprestaties duidelijk blijkt.

Kwaliteitskader voor lesmateriaal
Wetenschappers van het Expertisecentrum voor Effectief Leren (ExCEL) van de Thomas More hogeschool hebben op vraag van Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts het eerste kwaliteitskader ontwikkeld dat helpt bij het analyseren van lesmateriaal.

Ontdek zelf hoe je lesgeeft!
Vind je dat niet vreemd? We nemen ‘pasgeboren’ leraren, rechtstreeks uit hun bachelorsdiploma of een carrière in de industrie en we vragen hen, met weinig directe input van iemand met meer ervaring, om een les te plannen.