kirschner-ED

Anti-kennissers

Anti-kennissers Vandaag, 28 april 2021, las ik een stuk in De Limburger van Wierd Duk (!) over anti-vaxxers (Experts bezorgd: halen we de 70 procent

Read More »

Webinar: How Learning Happens

Webinar: How Learning Happens On Thursday 3 June 2021 at 16:30–18:00 (British Summer Time), 17:30-19:00 (Central European Summer Time), 10:30-12:00 (Eastern Daylight Savings Time), Carl and

Read More »

Productie Produceert

Productie Produceert! In het decembernummer van Didactief besprak ik een artikel over zes verschillende vormen van generatief leren. Kort samengevat, generatief leren is meer dan

Read More »

Productie Produceert!

Productie Produceert! In het decembernummer van Didactief besprak ik een artikel over zes verschillende vormen van generatief leren. Kort samengevat, generatief leren is meer dan

Read More »

Doe het zelf bijscholing

Deze blog verscheen in ingekorte versie in het januari-/februarinummer van Didactief. Als ik een lezing aan docenten of bestuurders over Op de Schouders van Reuzen

Read More »

NWO: Serieus?

Ik las net een Tweet van een jong beloftevolle academicus wiens NWO Veni-voorstel afgewezen werd. Dit heeft mij doen beseffen deze stream-of-consciousness-blog te schrijven. Ik

Read More »

Evidence informed pedagogy

Em. prof. dr. Paul A. Kirschnera, b & Tim Surma, MSca a ExpertiseCentrum voor Effectief Leren (ExCEL), Thomas More University of Applied Sciences, Mechelen, Belgium

Read More »

De Kracht van Meta

De laatste weken heb ik een aantal meta-analyses en reviewstudies gelezen over zaken die gewoon, maar vooral nu in deze moeilijke tijden, bijzonder relevant zijn.

Read More »

Why this blog?

Every once and a while I feel the urge to blog about something, but what I want to say has nothing to do with education

Read More »
%d bloggers liken dit: